Forgasser, 1959, 175 swing

Hjem Forum Tekniske Fora Motor Forgasser, 1959, 175 swing

Ser 1 svar tråd
  • Forfatter
    Innlegg
    • #92499
      MAAAN@ONLINE.NO
      Deltaker

      Når sykkelen står stille med åpen bensinkran får jeg en lekkasje (overløp) fra flottørkammeret. Kan en forvente at nåla i kammeret skal lukke 100%?
      Jeg har skiftet flottør med nål. Kan det være at den ikke passer fullstendig i tilførselen i lokket?

      Hilsen Sven Olav Yndestad

    • #92500

      Hei Sven Olav,
      En Bing forgasser på en eldre Sachs-motor er ikke kjent for å være 100% tett, kanskje derfor de fleste med en slik motor har som vane å stenge bensinkranen hver gang man stopper men uansett så skal ikke flottørkammeret flyte over umiddelbart! Det er viktig at bensinnivået i forgasseren er riktig for at motoren skal gå skikkelig, hverken for lite eller for mye. Det et dessverre ikke uvanlig at en ny flottørnål ikke tetter skikkelig mot setet i flottørlokket og at det oppstår lekkasje, det jeg har gjort i slike tilfeller er å demontere lokket, demontere flottørnålen fra flottøren og forsiktig sette nålen i en boremaskin med noe fin ventil slipepasta på spissen. Trykk så lokket på spissen slik at den trykker mot setet i lokket og kjør boremaskinen i lav fart ca. 20-30 sekunder. Gjør ren nålen og setet med f.eks bremserens el.lign og gjenta en gang til. Det er viktig å fjerne restene av slipepastaen fullstendig etter denne operasjonen. Dette pleier å gjøre jobben med å få bukt med problemet. Lykke til!
      Mvh. Erik Joys, Norsk Tempo Klubb

Ser 1 svar tråd
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.
Webhotell levert av Zondo Norge AS