Hei Sven Olav,
En Bing forgasser på en eldre Sachs-motor er ikke kjent for å være 100% tett, kanskje derfor de fleste med en slik motor har som vane å stenge bensinkranen hver gang man stopper men uansett så skal ikke flottørkammeret flyte over umiddelbart! Det er viktig at bensinnivået i forgasseren er riktig for at motoren skal gå skikkelig, hverken for lite eller for mye. Det et dessverre ikke uvanlig at en ny flottørnål ikke tetter skikkelig mot setet i flottørlokket og at det oppstår lekkasje, det jeg har gjort i slike tilfeller er å demontere lokket, demontere flottørnålen fra flottøren og forsiktig sette nålen i en boremaskin med noe fin ventil slipepasta på spissen. Trykk så lokket på spissen slik at den trykker mot setet i lokket og kjør boremaskinen i lav fart ca. 20-30 sekunder. Gjør ren nålen og setet med f.eks bremserens el.lign og gjenta en gang til. Det er viktig å fjerne restene av slipepastaen fullstendig etter denne operasjonen. Dette pleier å gjøre jobben med å få bukt med problemet. Lykke til!
Mvh. Erik Joys, Norsk Tempo Klubb