JOYSERIK@GMAIL.COM

Forumsvar Lagt Inn

Viser 4 innlegg - 76 til 79 (av totalt 79)
  • Forfatter
    Innlegg
  • som svar til: Tempo Handy 090. #90864

    Det med kjøleproblemer pga. motordesign kan du nok se bort ifra, denne motoren utvikler på det meste 1,6hk og når den er i orden så er det ikke noen varmeproblemer med den. Utifra det du beskriver så er det ikke så lett å stille en skikkelig diagnose men faktum er at den er gammel og flere ting bør ettersees så som tenningsinnstilling (stiftåpning og ikke minst tenningstidspunkt!!), tilstand til simmeringer på veivaksel samt forgassertilstand/funksjon. For sen tenningstidspunkt vil gi svak motoreffekt samt overoppheting, det samme vil utette simmeringer på veivaksel som vil forårsake falsk luft som gir en for mager luft/bensinblanding. Begynn gjerne med disse tingene så vil nok funksjonen på en ellers morsom moped bli bedre!
    Mvh. Erik Joys, Norsk Tempo Klubb

    som svar til: All strøm forsvant fra baklys og hoved lys Corvette 300 1963 #90863

    Siden du nøye har fulgt det riktige skjemaet for denne modellen er det mest nærliggende å tro at det er en kortslutning et sted, sannsynligvis i bryteren på styret. Prøv først å demontere denne, sjekk at alle ledningene i bryteren ikke kommer i kontakt med hverandre, prøv så å starte mopeden og teste lysene uten at bryteren er satt tilbake på styret.
    Lykke til!

    som svar til: Fettgaffel #90598

    Hei Hans,
    Fettgaffel har som navnet tilsier bare fett for å smøre de bevegelige delene ( foringer, innerbein etc.) og har ikke noen innvirkning på dempefunksjonen. Her er det bare å pakke rikelig med en god grease!

    som svar til: 175 ccm veiv #90025

    Selve 175-veiven passer utmerket i 125-blokken (blokkene er identiske) men 125-stempelet bruker en krysspinne som har mindre diameter enn 175-stempelet. På en original Sachs veiv/råde kan man her bytte krysspinneforing for å bruke enten det ene eller det andre stempelet men på Rito-veiven er det et nålelager istedet for foring og derfor kan man ikke uten videre gjøre det her. I tillegg til dette er veivtappen til svinghjulssiden tykkere på 175slik at svinghjul og evt. tenningsanlegg fra 175 må brukes. Rito-veiven er av meget god kvalitet og er balansert i forhold til vekten på stempelet til 175`.

Viser 4 innlegg - 76 til 79 (av totalt 79)
Webhotell levert av Zondo Norge AS