Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
MIKUS@ONLINE.NODeltaker
Hei. Ja, mener disse er like og skjemaet kan brukes på din. Litt usikker på det med nøkkelbryter, men ser ut som det kan stemme.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Mener å se at de er like i konstruksjon, men at deksel og sylinder er forskjellig. Regner med at boring er 38 mm som de andre Panter motorene. Ut over dette har jeg ikke noe kunnskap om.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerJeg har aldri fått det gjort, men jeg vet at flere har fått dette utført. Om du er på FB, kan du spørre om hvor dette kan gjøres der på vår FB side. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dette.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Gratulerer med “ny” Corvette. Denne modeller har et “dashbord” med tenningslås, speedometer og to små lys. Dette er det orginale utstyret på disse, men dette kan være fjernet til fordel til en eldre utgave som ikke hadde dette “dashbordet”, men bare speedometer. Men det skal være en lås på venstre side av rammerøret som framgaffelen er festet i. Hvis du finner dette, kan du seende forespørsel til Kjell Berg AS med rammenr og be om nøkkelkort til denne mopeden. Dette kortet tar du med deg til noen som lager nøkler og da kan du låse gaffel på den.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Nei,den passer ikke de typer motorer.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerDet kan være flere årsaker til dette. Hva med dysen? Prøv med større dyse. Innstilling av nålen i gass stempel kan stå for dypt. Min første tanka er falsk luft ved innsug. Prøv med startgass på innsug mens den går på tomgang. Ruser den seg opp, er det lekkasje ved pakning.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Ta kontakt med Kjell Berg AS og oppgi rammenr. De har nøkkelkort som kan brukes hos de som lager nøkler.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerNei, det er det ikke. Ta heller flere bilder underveis. Sjekk for rust innvendig og om det er rust, skaff deg et honeverktøy og smør godt ved sammen montering.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Er forgasser utstyrt med dyse og innstilling som passer 50ccm? Er tenning riktig innstilt? Dette er viktig å få dette på plass for ytelsen på motoren.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Det kan være vanskelig å få radial slakk helt tett. Selv om man får den helt tett, vil det bli litt slakk etter en stund allikevel. Egentlig har det lite å si, for metallene i veiv/motor utvider seg forskjellig. Da kan det å ha det for tett og kan medføre skade på lager pga varmgang.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerStart med å skru av viftedeksel, venstre side på motor. Der kommer du til festet til vaier og der er det en slags sikring av kulen i enden av vaier som man å skyve til siden for å få ut vaier enden. Denne sikringen ser ut som en tynn plate. Bruk en skrutrekker og skyv den til siden. Deretter er det bare å fjerne den gamle vaieren. På håndtaket må man skru stramming helt tilbake for så å skyve vaieren inn i hendelen og løsne festenippel som sitter i hendelen. Nippelen har et spor og den skyves opp og vaieren er løs. Lykke til.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Gir justering er ofte et tema på Corvette. Det er flere mindre deler i mekanismen i girdeksel som kan være årsak. Bak den lille trekantede medbringeren sitter det en liten fjær som kan ha blitt maltraktert. Den er ofte årsak til at girene ikke fungerer som de skal. Denne fåes kjøpt hos Nils Ubostad i Motosør. Videre er det girpinnen som går inn i girkassa. Der har du to muttere som skal brukes ved innstillingen av girene. Fabrikk innstillingen på disse er at en omdreining av gjengene skal være på yttersiden av ytre mutter (sett mutter) Hold igjen selve girpinnen når du løsner disse mutrene, slik at du ikke skrur pinnen ut av sjalteklossen inne i motoren. For øvrig finnes det flere beskrivelser på Tempopedia på vår hjemmeside. Prøv deg fram men får du det ikke til, ta kontakt igjen. Lykke til.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerDet ligger en aksel ned i hullet der som man setter speedometer vaier ned i og i enden av den er det et snekkedrev. Hell inn rustløser i dette hullet og la det stå et par døgn. Da vil det løsne.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Den heter bare Sachs 50-2. Jeg finner ingen bokstav betegnelse på denne, men det ligger delekatalog inne på teknisk info. Der har den samme benevnelse.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Ta kontakt med Bil lakk spesialisten på Hamar tlf 62531977. De kan antagelig svare deg.
-
ForfatterInnlegg