mikus@online.no

Forumsvar Lagt Inn

Viser 15 innlegg - 1 til 15 (av totalt 50)
  • Forfatter
    Innlegg
  • som svar til: Rito veiv best. 2250 #114410
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Nei,den passer ikke de typer motorer.

    som svar til: Corvette 380 #114384
    mikus@online.no
    Deltaker

    Det kan være flere årsaker til dette. Hva med dysen? Prøv med større dyse. Innstilling av nålen i gass stempel kan stå for dypt. Min første tanka er falsk luft ved innsug. Prøv med startgass på innsug mens den går på tomgang. Ruser den seg opp, er det lekkasje ved pakning.

    som svar til: Trøblete styrelås #114270
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Ta kontakt med Kjell Berg AS og oppgi rammenr. De har nøkkelkort som kan brukes hos de som lager nøkler.

    som svar til: Corvette 380 1981-87 demontering front gaffel #114151
    mikus@online.no
    Deltaker

    Nei, det er det ikke. Ta heller flere bilder underveis. Sjekk for rust innvendig og om det er rust, skaff deg et honeverktøy og smør godt ved sammen montering.

    som svar til: svensk flakmoped 1189 #113863
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Er forgasser utstyrt med dyse og innstilling som passer 50ccm? Er tenning riktig innstilt? Dette er viktig å få dette på plass for ytelsen på motoren.

    som svar til: Radial slakk på veilager 50CCM #113862
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Det kan være vanskelig å få radial slakk helt tett. Selv om man får den helt tett, vil det bli litt slakk etter en stund allikevel. Egentlig har det lite å si, for metallene i veiv/motor utvider seg forskjellig. Da kan det å ha det for tett og kan medføre skade på lager pga varmgang.

    som svar til: Clutch wire #113707
    mikus@online.no
    Deltaker

    Start med å skru av viftedeksel, venstre side på motor. Der kommer du til festet til vaier og der er det en slags sikring av kulen i enden av vaier som man å skyve til siden for å få ut vaier enden. Denne sikringen ser ut som en tynn plate. Bruk en skrutrekker og skyv den til siden. Deretter er det bare å fjerne den gamle vaieren. På håndtaket må man skru stramming helt tilbake for så å skyve vaieren inn i hendelen og løsne festenippel som sitter i hendelen. Nippelen har et spor og den skyves opp og vaieren er løs. Lykke til.

    som svar til: Justering av gir #113182
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Gir justering er ofte et tema på Corvette. Det er flere mindre deler i mekanismen i girdeksel som kan være årsak. Bak den lille trekantede medbringeren sitter det en liten fjær som kan ha blitt maltraktert. Den er ofte årsak til at girene ikke fungerer som de skal. Denne fåes kjøpt hos Nils Ubostad i Motosør. Videre er det girpinnen som går inn i girkassa. Der har du to muttere som skal brukes ved innstillingen av girene. Fabrikk innstillingen på disse er at en omdreining av gjengene skal være på yttersiden av ytre mutter (sett mutter) Hold igjen selve girpinnen når du løsner disse mutrene, slik at du ikke skrur pinnen ut av sjalteklossen inne i motoren. For øvrig finnes det flere beskrivelser på Tempopedia på vår hjemmeside. Prøv deg fram men får du det ikke til, ta kontakt igjen. Lykke til.

    som svar til: Sachs 50/MA ABE X korrosjon #113149
    mikus@online.no
    Deltaker

    Det ligger en aksel ned i hullet der som man setter speedometer vaier ned i og i enden av den er det et snekkedrev. Hell inn rustløser i dette hullet og la det stå et par døgn. Da vil det løsne.

    som svar til: Tempo Handy Blå 1956 #113010
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Den heter bare Sachs 50-2. Jeg finner ingen bokstav betegnelse på denne, men det ligger delekatalog inne på teknisk info. Der har den samme benevnelse.

    som svar til: ——lakk til Corvette 380 P #111993
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Ta kontakt med Bil lakk spesialisten på Hamar tlf 62531977. De kan antagelig svare deg.

    som svar til: Bytte av clutchlameller #111977
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Her trenger du en rund stålplate (3mm tykk) som har et hull i senter, en skrue og mutter med M6 gjenger. I senter av platen som holder fjærene er det et M6 hull som man skrur skruen inn i, etter at platen legges mot fjærplate. På skruen skal det være en mutter som man skrur mot trykkplaten man legger på, slik at man presser i sammen fjærene. Skru mutter så langt det går og da er det bare å legge inn låseplatene som holder fjærplaten på plass. Skru su skruen med trykkplaten og clutchen er klar.

    som svar til: Maler for lakkstriper #109773
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Har ikke hørt om en slik mal. Jeg tok mål av en orginal tank som jeg brukte som utgangspunkt. Legg på hvit lakk på feltet som skal ha stipe. Etter, tørk, legger du maskering tape der stripene skal være og så legger du på fargen på tanken som du skal ha. La den tørke godt og dra av den smale tapen og vipps, har du stripene ferdige.

    som svar til: Demontering av gaffelben på Corvette 300 – 1966 mod. #108581
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Mener det finnes spreng skisse i hovedkatalog 30. Ligger under kataloger på klubbens hjemmeside.

    som svar til: demontere gaffelben corvette290 #108213
    mikus@online.no
    Deltaker

    Hei. Jeg satte sammen to eller tre av de lengste forlengere til kvart toms pipesett og en 6 mm unbrako for kvart tom og løsnet skruen på den måten. Vet ikke om det finnes så lange nøkler på markedet, så man må improvisere litt. Lykke til.

Viser 15 innlegg - 1 til 15 (av totalt 50)
Webhotell levert av Zondo Norge AS