Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
MIKUS@ONLINE.NODeltaker
Hei. Ta kontakt med Bil lakk spesialisten på Hamar tlf 62531977. De kan antagelig svare deg.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Her trenger du en rund stålplate (3mm tykk) som har et hull i senter, en skrue og mutter med M6 gjenger. I senter av platen som holder fjærene er det et M6 hull som man skrur skruen inn i, etter at platen legges mot fjærplate. På skruen skal det være en mutter som man skrur mot trykkplaten man legger på, slik at man presser i sammen fjærene. Skru mutter så langt det går og da er det bare å legge inn låseplatene som holder fjærplaten på plass. Skru su skruen med trykkplaten og clutchen er klar.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Har ikke hørt om en slik mal. Jeg tok mål av en orginal tank som jeg brukte som utgangspunkt. Legg på hvit lakk på feltet som skal ha stipe. Etter, tørk, legger du maskering tape der stripene skal være og så legger du på fargen på tanken som du skal ha. La den tørke godt og dra av den smale tapen og vipps, har du stripene ferdige.
30. november 2023 klokken 16:35 som svar til: Demontering av gaffelben på Corvette 300 – 1966 mod. #108581MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Mener det finnes spreng skisse i hovedkatalog 30. Ligger under kataloger på klubbens hjemmeside.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Jeg satte sammen to eller tre av de lengste forlengere til kvart toms pipesett og en 6 mm unbrako for kvart tom og løsnet skruen på den måten. Vet ikke om det finnes så lange nøkler på markedet, så man må improvisere litt. Lykke til.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerNei, den typen har jeg ikke kjennskap til. Hvis den passer på innsug, så kan jo den testes og se om det gjør noen forskjell.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen på disse to, men antar at de tre siste sifre viser produksjon serie. Begge er 12 mm og kan antagelig brukes om hverandre. Prøv deg fram.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerJeg har prøvd å finne ut dette, men finner ikke noe opplysninger om det. Men, jeg tror du kan bruke de samme som brukes på Corvette og Panter.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHvis det rasler i gaffelen er den antagelig tom/ tørr for olje. Det finnes egen gaffelolje som du kan bruke, men flere bruker vanlig motorolje. Prøv deg fram med en halv dl, hjelper ikke det kan du øke mengden til en dl. Eller om du demonterer gaffel og rengjør den innvendig og bruker grease som du meter fjærene med.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Statens Vegvesen har dette i sine arkiver. Jeg registrerte en Tempo for noen år siden og da gikk de inn på et vognkort til en tilsvarende moped som hadde disse dataene.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerJeg har ikke sett noe sted hvor dette er oppgitt, men jeg bruker 1/10 mm. Det fungerer greit.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerDa tror jeg det er best å høre med de forskjellige som fører Temporelatert, Kjell Berg, Veteranmopden, Motosør. Mye kan også skaffes brukt på markeder ol.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Komplett skruepakke fåes hos veteranmopeden.no. Den koster 255,- på deres oversikt på nettbutikken.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerDet kan nok være at den er byttet, men det har liten betydning. Har gjort det selv flere ganger og det har fungert fint. Nå har du prøvd mye forskjellig, så da tror jeg det er utslitt sjaltekloss i hovedaksel som er utslitt og da må motor kløves. Klossen sitter i enden av sjaltepinnen og den kan ha blitt rund i kantene og vil ikke gripe skikkelig inn i giret.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerDessverre så kommer disse brytere i en litt annen utgave enn de orginale. Mener å huske at rød skal sitte i senter av bryter og at svart er stopp bryter. Så har du en som er til jord. Resten er det bare å prøve seg fram til. Husker jeg hadde noen forsøk på en tilsvarende selv, men nå husker jeg ikke hvordan dette ble tilslutt.
-
ForfatterInnlegg