Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDa tror jeg det er best å høre med de forskjellige som fører Temporelatert, Kjell Berg, Veteranmopden, Motosør. Mye kan også skaffes brukt på markeder ol.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Komplett skruepakke fåes hos veteranmopeden.no. Den koster 255,- på deres oversikt på nettbutikken.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet kan nok være at den er byttet, men det har liten betydning. Har gjort det selv flere ganger og det har fungert fint. Nå har du prøvd mye forskjellig, så da tror jeg det er utslitt sjaltekloss i hovedaksel som er utslitt og da må motor kløves. Klossen sitter i enden av sjaltepinnen og den kan ha blitt rund i kantene og vil ikke gripe skikkelig inn i giret.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDessverre så kommer disse brytere i en litt annen utgave enn de orginale. Mener å huske at rød skal sitte i senter av bryter og at svart er stopp bryter. Så har du en som er til jord. Resten er det bare å prøve seg fram til. Husker jeg hadde noen forsøk på en tilsvarende selv, men nå husker jeg ikke hvordan dette ble tilslutt.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHvis den drar seg innover, kan det tyde på at spormutter sitter for langt ut. Løsne kontramutter og skru mutrene inn til du har en drøy millimeter av sjalteaksel stikke ut fra kontramutter.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Du kan forsøke å skru spormutter en drøy halv omdreining lenger ut og se om det da blir bedre. Der kan være andre årsaker til dette også, bla en liten fjær som sitter bak trekanten med hakk i. Videre kan hele mekanismen kommet litt ut av posisjon og trenger å løsnes med de skruene som dette er festet til girdeksel med. Mekanismen har ovale hull som muliggjør en liten forskyving av mekanismen og dette kan også hjelpe. Håper noe av dette kan hjelpe deg.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerTror de orginale er 290 mm, men kan fint bruke 320 mm. Blir da en tanke høyere bak, men det er ubetydelig.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Litt usikker om disse stemplene går om hverandre. Mulig høyden på stemplene er ulike og da vil du ikke få samme effekt, men om du får målene på det du trenger, så vil det hjelpe.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet kan også ha sammenheng med for lavt tennings punkt (for sen, lav tenning). Men prøv det som Erik her nevner først, så kan det være du vet mer før du prøver tenningen.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei.
Ja, kan være kast i trommel. En ting til kan være framgaffelen som har slitte foringer. Da vil det også forekomme vobling, eller risting som du sier. Sjekk trommel og om gaffelben er tight i rørene.MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet kan være at nøkkelen har litt for skarpe kanter. Prøv å pusse litt med smergelpapir på kantene på den, så er det mulig at den går lettere rundt.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet skal være olje i gaffelbenene. Mener at mengden er 0.015 l i hvert ben.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Motoren du har i Corvetten er nok en Saxonette motor ut fra modell betegnelse.Regner med at det ikke er girpedal på denne?
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerKan ikke se om det finnes, men kan kanskje finnes på teknisk info. Sjekket hovedkatalogen, men der finnes bare oversikt over deler. Er det sammensetting og montering i bakramme du ønsker info om?
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerVet ikke om dette er til mc eller moped, men festene i toppen kan skrues ut og da har du hylsa av.
-
ForfatterInnlegg