Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
mikus@online.noDeltaker
Hei.
Ja, kan være kast i trommel. En ting til kan være framgaffelen som har slitte foringer. Da vil det også forekomme vobling, eller risting som du sier. Sjekk trommel og om gaffelben er tight i rørene.mikus@online.noDeltakerDet kan være at nøkkelen har litt for skarpe kanter. Prøv å pusse litt med smergelpapir på kantene på den, så er det mulig at den går lettere rundt.
mikus@online.noDeltakerDet skal være olje i gaffelbenene. Mener at mengden er 0.015 l i hvert ben.
mikus@online.noDeltakerHei. Motoren du har i Corvetten er nok en Saxonette motor ut fra modell betegnelse.Regner med at det ikke er girpedal på denne?
mikus@online.noDeltakerKan ikke se om det finnes, men kan kanskje finnes på teknisk info. Sjekket hovedkatalogen, men der finnes bare oversikt over deler. Er det sammensetting og montering i bakramme du ønsker info om?
mikus@online.noDeltakerVet ikke om dette er til mc eller moped, men festene i toppen kan skrues ut og da har du hylsa av.
mikus@online.noDeltakerMistenker simring på svinghjuls siden på veivtapp som kan slippe inn falsk luft hvis den går høyere på tomgang og dør ut. Prøv med startgass på svinghjulet mens den går på tomgang. Ta av deksel og viften først. Øker turtallet, er det simringen.
mikus@online.noDeltakerEr den lettstartet når den er kald? Hvordan oppfører den seg når den stopper. Tåler den ikke gasspådrag? Må ha et litt mer utdypende grunnlag for å gi mer korrekt svar.
mikus@online.noDeltakerJeg har god erfaring med Gasolin sin tanksealer. Har brukt den på noen tanker og fungerer fint. Husk å følge bruksanvisningen nøye og ikke fyll på bensin for tidlig.
mikus@online.noDeltakerDa må man dele motoren og da lønner det seg å skifte lagre og tetninger i samme slengen. Hva som er pris for overhaling vet jeg ikke sikkert, for disse prisene kan variere en del.
mikus@online.noDeltakerDet har jeg ikke funnet noen data på, dessverre.
mikus@online.noDeltakerJa, tror det orginale vil brenne opp, for spolen er beregnet for 6v.
mikus@online.noDeltakerDette var en skikkelig nøtt. Du har jo tydeligvis gjort det meste for å eliminere feil. Jeg kan bare komme på en ting til og det er magnetene i svinghjulet. Er magnetismen god nok? Kanskje prøve et annet svinghjul og eventuelt teste med en annen komplett tenningsplate. Prøv noe av dette, så kan det være du finner årsaken.
mikus@online.noDeltakerDeling av motor er ikke nødvendig. Hvis Tempoen har stått lenge, kan det ha blitt dårlig kontakt på stiften i tennings anlegget. Bruk en liten fil eller smergelpapir på kontaktene og sjekk om du har riktig åpning på stiften, ved å tørne svinghjulet til stiften er åpen. Hjelper ikke dette, koble i fra ledningene som går fra motor og til lykta foran. Da kobles stopp ledning vekk, slik at dette kan sjekkes om det er overslag i bryter/lykt.
mikus@online.noDeltakerSjekk om pærene har riktig watt styrke. Kan også komme av for dårlig jording fra lys spole på tenningsplaten. Prøv å måle med multimeter på pæresokler i speedometer og baklys.
-
ForfatterInnlegg