Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
MIKUS@ONLINE.NODeltaker
Hvis den drar seg innover, kan det tyde på at spormutter sitter for langt ut. Løsne kontramutter og skru mutrene inn til du har en drøy millimeter av sjalteaksel stikke ut fra kontramutter.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Du kan forsøke å skru spormutter en drøy halv omdreining lenger ut og se om det da blir bedre. Der kan være andre årsaker til dette også, bla en liten fjær som sitter bak trekanten med hakk i. Videre kan hele mekanismen kommet litt ut av posisjon og trenger å løsnes med de skruene som dette er festet til girdeksel med. Mekanismen har ovale hull som muliggjør en liten forskyving av mekanismen og dette kan også hjelpe. Håper noe av dette kan hjelpe deg.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerTror de orginale er 290 mm, men kan fint bruke 320 mm. Blir da en tanke høyere bak, men det er ubetydelig.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Litt usikker om disse stemplene går om hverandre. Mulig høyden på stemplene er ulike og da vil du ikke få samme effekt, men om du får målene på det du trenger, så vil det hjelpe.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerDet kan også ha sammenheng med for lavt tennings punkt (for sen, lav tenning). Men prøv det som Erik her nevner først, så kan det være du vet mer før du prøver tenningen.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei.
Ja, kan være kast i trommel. En ting til kan være framgaffelen som har slitte foringer. Da vil det også forekomme vobling, eller risting som du sier. Sjekk trommel og om gaffelben er tight i rørene.MIKUS@ONLINE.NODeltakerDet kan være at nøkkelen har litt for skarpe kanter. Prøv å pusse litt med smergelpapir på kantene på den, så er det mulig at den går lettere rundt.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerDet skal være olje i gaffelbenene. Mener at mengden er 0.015 l i hvert ben.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerHei. Motoren du har i Corvetten er nok en Saxonette motor ut fra modell betegnelse.Regner med at det ikke er girpedal på denne?
MIKUS@ONLINE.NODeltakerKan ikke se om det finnes, men kan kanskje finnes på teknisk info. Sjekket hovedkatalogen, men der finnes bare oversikt over deler. Er det sammensetting og montering i bakramme du ønsker info om?
MIKUS@ONLINE.NODeltakerVet ikke om dette er til mc eller moped, men festene i toppen kan skrues ut og da har du hylsa av.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerMistenker simring på svinghjuls siden på veivtapp som kan slippe inn falsk luft hvis den går høyere på tomgang og dør ut. Prøv med startgass på svinghjulet mens den går på tomgang. Ta av deksel og viften først. Øker turtallet, er det simringen.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerEr den lettstartet når den er kald? Hvordan oppfører den seg når den stopper. Tåler den ikke gasspådrag? Må ha et litt mer utdypende grunnlag for å gi mer korrekt svar.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerJeg har god erfaring med Gasolin sin tanksealer. Har brukt den på noen tanker og fungerer fint. Husk å følge bruksanvisningen nøye og ikke fyll på bensin for tidlig.
MIKUS@ONLINE.NODeltakerDa må man dele motoren og da lønner det seg å skifte lagre og tetninger i samme slengen. Hva som er pris for overhaling vet jeg ikke sikkert, for disse prisene kan variere en del.
-
ForfatterInnlegg