Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerMistenker simring på svinghjuls siden på veivtapp som kan slippe inn falsk luft hvis den går høyere på tomgang og dør ut. Prøv med startgass på svinghjulet mens den går på tomgang. Ta av deksel og viften først. Øker turtallet, er det simringen.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerEr den lettstartet når den er kald? Hvordan oppfører den seg når den stopper. Tåler den ikke gasspådrag? Må ha et litt mer utdypende grunnlag for å gi mer korrekt svar.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerJeg har god erfaring med Gasolin sin tanksealer. Har brukt den på noen tanker og fungerer fint. Husk å følge bruksanvisningen nøye og ikke fyll på bensin for tidlig.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDa må man dele motoren og da lønner det seg å skifte lagre og tetninger i samme slengen. Hva som er pris for overhaling vet jeg ikke sikkert, for disse prisene kan variere en del.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet har jeg ikke funnet noen data på, dessverre.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerJa, tror det orginale vil brenne opp, for spolen er beregnet for 6v.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDette var en skikkelig nøtt. Du har jo tydeligvis gjort det meste for å eliminere feil. Jeg kan bare komme på en ting til og det er magnetene i svinghjulet. Er magnetismen god nok? Kanskje prøve et annet svinghjul og eventuelt teste med en annen komplett tenningsplate. Prøv noe av dette, så kan det være du finner årsaken.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDeling av motor er ikke nødvendig. Hvis Tempoen har stått lenge, kan det ha blitt dårlig kontakt på stiften i tennings anlegget. Bruk en liten fil eller smergelpapir på kontaktene og sjekk om du har riktig åpning på stiften, ved å tørne svinghjulet til stiften er åpen. Hjelper ikke dette, koble i fra ledningene som går fra motor og til lykta foran. Da kobles stopp ledning vekk, slik at dette kan sjekkes om det er overslag i bryter/lykt.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerSjekk om pærene har riktig watt styrke. Kan også komme av for dårlig jording fra lys spole på tenningsplaten. Prøv å måle med multimeter på pæresokler i speedometer og baklys.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Gjelder dette moped eller MC?
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet ligger et koblingsskjema på hjemmesiden som har overskriften Panter 370. Det er riktig skjema som gjelder 340-350-360 og 370. Der finner du riktige farger og oppkobling av lys, horn og baklys/bremselys.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerEr det kun to ledninger fra tennings anlegg? Mener det skal være tre eller fire. Grønn og grå til baklys, rød er strøm til frontlys/horn og gul el stopp ledning.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet ser ut som du må ta opp motoren for å få løst dette problemet. Har ikke vært borti dette selv, men har en mistanke om at den ikke går riktig i inngrep i mekanismen. Kan skyldes shimsing eller at tenner er ødelagt.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerKan være at du har byttet om på stopp ledning og strømledning. Sjekk koblingene i bryter.
-
ForfatterInnlegg