Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
Terje Flåt
NøkkelmesterHei.
Har du sett i hovedkatalogene? Vil tro hovedkatalog 35 er riktig plass: https://www.tempoklubben.no/hovedkataloggruppering/hovedkatalog-35-utgitt-1975/Terje Flåt
NøkkelmesterHei. Det ligger video når du går inn på produktet i Temposhop og også i Tempopedia. Her er direktelenken : https://web.opendrive.com/api/v1/download/file.json/NV8xODQ1NzI2MDVf?temp_key=2%89%EDz%B8%A7%83m%2Cz%D7%A0%BAi%A2%DBI%A8%A5%E7f%A7&inline=1
Terje Flåt
NøkkelmesterEnig i at skråstilt er finest. Når det gjelder bakmerke så tror jeg de har helt rett hos kjell Berg. Øglænd brukte ofte det de hadde for hånd for å spare penger, så jeg synes det er greit å bruke noe en ser har vært brukt og velge det en liker selv best. Jeg har akkurat kjøpt en Sport selv. Har ikke fått den hjem enda, så usikker på hvordan merkene er der. Jeg fikk kjøpt denne sylinderformete verktøyboksen nyprodusert av Kut Halvorsen. Det var den siste han hadde, men han hadde også en brukt som ikke var så fin. Tror også at disse ikke var orginalt på sykkelen, men jeg synes de er både tøffe og praktiske, så jeg vil ha den. Det var jo noe veldig mange brukte.
-
Dette svaret ble endret 1 år, 2 måneder siden av
Terje Flåt.
Terje Flåt
NøkkelmesterHei.
Bildene som vi har på hjemmesiden viser skråstilt. Har sett igjennom alle brosjyrene, for det er jo den sikreste dokumentasjonen. Her vises dessverre bare sidebilder, så de er ikke til hjelp.Terje Flåt
NøkkelmesterHei Jens.
Takk for hyggelig tilbakemelding. Tegningene under er kopiert fra en hovedkatalog. Den øverste viser ekspanderkonus (5) som sitter nederst i styrestammen. Det er denne du ikke treffer med bolten. Den skulle ha vært dytta litt opp så du fikk tak med gjengene. Er redd du må demontere gaffelen for å komme til fra undsiden. Hadde du hatt en lenger bolt eller en skrustang med samme gjenge, så er det mulig du kan få tak og dratt konus litt lenger opp uten å demontere.
-
Dette svaret ble endret 1 år, 3 måneder siden av
Terje Flåt.
Terje Flåt
NøkkelmesterHei Lars, rammenummer sitter normalt på venstre side på styrekronen. Er Tempoen din lakkert flere ganger så kan lakklaget være så tykt at det kan være vanskelig å se nummeret. Vær forsiktig når du prøver å skrape bort gammel lakk slik at du ikke skraper / pusser bort nummeret. Bildet nedenfor viser hvor det er, men dessverre kom ikke nummeret frem på bildet.
Terje Flåt
NøkkelmesterHei
Du finner lettest fargekodene med å gå inn på den aktuelle modellsiden og trykke på lenken der, men jeg antar at det er disse du er ute etter(Klikk på lenkene under og ikke bry deg om bildene, fargene ble brukt på flere modeller):-
Dette svaret ble endret 1 år, 5 måneder siden av
Terje Flåt.
Terje Flåt
NøkkelmesterHei!
Kanskje filmen som ligger på Tempopedia kan være til hjelp: https://www.tempoklubben.no/tempopedia/restaurering/montering/pasetting-av-dekal-merker/Den er riktignok laget for et annet merke, men er sikker til hjelp.
Terje Flåt
NøkkelmesterHei.
Vi har kontaktet leverandøren og svaret er ja på begge spørsmål. De er uten herder og den blir hard nok til at en kan våtslipe og polere den.Terje Flåt
NøkkelmesterDet ble brukt sidevesker på de aller fleste Tempo mopeder og motorsykler vil jeg tro. Har sett mange forskjellige varianter, men denne som jeg fant på finn.no tror jeg er den mest vanlige varianten: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=232460333
Terje Flåt
NøkkelmesterHei.
Jeg har prøvd å finne tegning i delekataloger og hovedkataloger, men kan ikke finne noe. Kunne du kanskje ha lagt ut bilde av delene?Terje Flåt
NøkkelmesterHei. Registeret vi har over rammenummer inneholder produksjonsdato, men ingen informasjon om farge dessverre. Men ut fra årsmodell så kan du finne ut litt om farger brukt. Se beskrivelsen under “Kjennetegn” på modellsiden: https://www.tempoklubben.no/modeller/corvette-3/corvette-380/
Terje Flåt
NøkkelmesterJa, det skal være på samme plass for Handy.
Terje Flåt
NøkkelmesterHei Rune,
Det er veldig godt beskrevet i et annet innleg i forumet. Se: https://www.tempoklubben.no/fora/topic/rammenummer/Dette innlegget gjelder Comfort, men det er det samme på Handy.
-
Dette svaret ble endret 2 år, 5 måneder siden av
Terje Flåt.
Terje Flåt
NøkkelmesterDet påstås at dette er lov på flere fora, men litt vanskelig å fine konkrete regler. Uansett anbefaler Norsk Tempoklubb at du kjøper fra en produsent. Det koster ikke så mye og gir sannsynligvis et bedre resultat.
På Statens Vegvesen sin side står det (gjelder nok også moped og motorsykkel):
Har du veteranbil?
Har du en bil med skilttypen fra før 1971, med én bokstav eller seks tall i registreringsnummeret, får du ikke slike skilt fra oss. Skal du ha erstatningsskilt, og ønsker at det skal være tidsriktig, må du bestille det selv fra en produsent av slike skilt.Men i lovdata finner jeg følgende:
Kjennemerker i henhold til registreringsordninger etter 1. april 1971 skal kun produseres med utstyr godkjent for produksjon av slike kjennemerker.
3. Registreringsordning før 1. april 1971
Kjennemerke kan utføres på to måter:a) En bokstav og tre til seks tall. Mellom bokstav og tallkombinasjon skal det i halv høyde være en vannrett strek med samme bredde som bokstav og tall.
b) Seks tall. Tallene skal stå i par med en vannrett strek i halv høyde mellom parene.
Kjennemerket skal være godt leselig på en avstand av 30 meter.Eier må selv få produsert kjennemerkene.
Kjennemerker tildeles med følgende tidligere fylkesbokstaver:
A-B-C-D-E-F-G-H-I-K-L-O-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z
Eieren kan velge fritt blant bokstav og tallkombinasjoner som ikke er i bruk.
Altså etter 1.april 1970 stilles det krav til produksjonsutstyr, men ikke før.
-
Dette svaret ble endret 2 år, 9 måneder siden av
Terje Flåt.
-
Dette svaret ble endret 2 år, 9 måneder siden av
Terje Flåt.
-
Dette svaret ble endret 1 år, 2 måneder siden av
-
ForfatterInnlegg